יו"ר מכון היצוא בביקור ביקבי השומרון: נפתח שווקים חדשים בעולם ליין הישראלי

חיים כץ No Comments on יו"ר מכון היצוא בביקור ביקבי השומרון: נפתח שווקים חדשים בעולם ליין הישראלי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר מכון הייצוא הישראלי אדיב ברוך קיים סיור וטעימות ביקבי השומרון. הביקור נועד בין היתר לבחון פתיחת שווקים חדשים עבור היין הישראלי שהפך לשם דבר בעולם. יו"ר מכון הייצוא סייר ביקבים גבעות, טורא והר ברכה. הוא התרשם מהאיכות והמקצועיות של היקבים שהשכילו לייצר שורה של יינות מובילים שזכו לשבחים מצדם של אנשי המקצוע וייניים מובילים.

"תעשיית היין של ישראל יכולה בקלות לחדור לשווקים נוספים ברחבי העולם", אמר אדיב ברוך. "יש לנו יקבים איכותיים שמצליחים לייצר סדרות יין איכותיות בטעמים מגוונים, שעושים שם טוב לישראל בעולם" אמר יו"ר מכון הייצוא: "אנחנו נעמיד את הכלים שברשותנו לעזרת בעלי היקבים, שיצליחו בעזרתם להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגדיל את הייצוא לשווקים בחו"ל", הוסיף.

"היין הישראלי הפך כיום לסמל של מותג יהודי-ישראלי המשלב את האלמנטים של ההיסטוריה הארץ ישראלית בתחום היין עם חדשנות ומצוינות שהם שם נרדף לכלכלה הישראלית. היין הישראלי הוא מנוע צמיחה חשוב עבור הייצוא", הדגיש יו"ר מכון היצוא מר אדיב ברוך.

מכון הייצוא פועל בעזרת הנספחים הכלכליים של מנהל סחר חוץ ברחבי העולם לייצר פעילות רציפה של חשיפת היין הישראלי בשווקים בינלאומיים. בשנה האחרונה התקיימו אירועי קידום מכירות של היין הישראלי במדינות רבות בינהם ברזיל, ווייטנאם ובארה"ב. במקביל ביקרה השנה בישראל משלחת של מומחי היין המובילים ביותר בעולם שביקשו לטעום את הסדרות המובילות של היין הישראלי, שכאמור הצליח לרכוש לעצמו שם בינלאומי עם שורה ארוכה של זכיות בתחרויות יין יוקרתיות ברחבי העולם.

כיום תעשיית היין הישראלית מייצרת כ- 43 מיליון בקבוקי יין, ומוערכת בכ-950 מיליון ש"ח. כ- 50% מהייצור נמכר בראש השנה ופסח. מתוך כלל היצור ההערכה היא שכ- 17% מיוצא לחו"ל, ערכו כ- 47.5 מיליון דולר, מתוכם כ- 30.4 מיליון דולר מופנים לשוק האמריקאי. כיום כ- 60 יקבים ישראלים מייצאים לארה"ב. תמהיל זה של יקבים קטנים, בינוניים וגדולים, מאפשר להעמיק את החדירה אל השוק הכללי.



0 תגובות